Projekt


MultiModAcc

Multimodalna dostępność transportem publicznym na poziomie gminnym w Polsce

 

   

Przedmiot

Cele

Hipoteza badawcza

Stan wiedzy

Metodyka badawcza

Znaczenie projektu

Oczekiwane wyniki

Literatura

Przedmiotem projektu jest analiza multimodalnej dostępności potencjałowej w Polsce na bardzo niskim poziomie agregacji (2321 jednostek, tj. rejonów komunikacyjnych) na poziomie gminnym za pomocą aplikacji komputerowej MULTIMODACC. Dotychczasowe badania dostępności potencjałowej prowadzone w ostatnich latach w Instytucie IGiPZ PAN dotyczyły głównie dostępności drogowej oraz w niewielkim stopniu dostępności kolejowej (Rosik 2012). Aspekt multimodalny był uwzględniony jedynie poprzez analizę udziałów w pracy przewozowej (Komornicki i in. 2010) i nie był obliczany dla każdej relacji (podróży) oddzielnie. Niniejszy projekt będzie stanowił naturalne rozszerzenie badań potencjału jako miary dostępności, podejmowanych przez Z. Chojnickiego (1966) oraz W. Ratajczaka (1999), jak i badań zespołów sieci komunikacyjnych przeprowadzanych przez R. Domańskiego (1963), a także dostępności do usług (Taylor 1999, Guzik 2003). Planowana w projekcie integracja kilku sieci transportu publicznego (autobusowej, kolejowej oraz lotniczej) nie ma jednak precedensu w polskiej literaturze przedmiotu.

   
   
   
   
   
 

© IGiPZ PAN   -   tekst Piotr Rosik