Projekt


MultiModAcc

Multimodalna dostępność transportem publicznym na poziomie gminnym w Polsce

 

   

Przedmiot

Cele

Hipoteza badawcza

Stan wiedzy

Metodyka badawcza

Znaczenie projektu

Oczekiwane wyniki

Literatura

Oczekuje się, że analiza dostępności multimodalnej gmin da następujące wyniki:

poznawcze :

1. wskazanie różnic w multimodalnej dostępności transportem publicznym gmin w Polsce

2. opracowanie rozszerzonej bazy statystycznej dotyczącej czasów oraz kosztów przejazdów między gminami w Polsce na wszystkich podsieciach transportu publicznego (autobusowej, kolejowej oraz lotniczej

metodyczne:

3. postęp w rozumieniu terminu multimodalnej dostępności transportem publicznym w Polsce dzięki analizie wielu teoretycznych podejść metodologicznych, m.in. dotyczących elastyczności dochodowej i elastyczności krzyżowej w popycie na transport oraz uogólnionego kosztu podróży, a także możliwości ich empirycznej weryfikacji (budowa aplikacji komputerowej MULTIMODACC na bazie GIS)

utylitarno-wdrożeniowe:

4. umożliwienie zarówno teoretykom (geografom oraz ekonomistom), jak i praktykom (planistom, politykom oraz samorządowcom) dokonywania porównania gmin pod kątem ich multimodalnej dostępności transportem publicznym za pomocą wyników generowanych w ramach aplikacji komputerowej MULTIMODACC

5. umożliwienie oceny efektów społeczno-ekonomicznych budowy lub modernizacji poszczególnych odcinków sieci, w postaci zmian absolutnej i relatywnej dostępności multimodalnej gmin transportem publicznym położonych na obszarze całej Polski (możliwość wykonywania symulacji oraz stawiania prognoz w następstwie oddania do użytku zmodernizowanej linii kolejowej lub nowego połączenia lotniczego)

   
   
   
   
   
 

© IGiPZ PAN   -   tekst Piotr Rosik